Mezoterapi

Mezoterapi günümüzde en sık kullanılan cerrahi dışı estetik uygulamalar arasında yer almaktadır. Hastanın ihtiyacına göre vitamin, mineral, amino asit, peptid, enzim, hiyalüronik asit veya bazı ilaçlardan oluşan karışımların deri içine ve deri altı dokuya küçük iğnelerle enjeksiyonu şeklinde uygulanmaktadır. Uygulamanın sistemik tedavilere göre en önemli avantajı gerekli maddelerin hedef dokuya doğrudan ve yüksek konsantrasyonlarda ulaştırılabilmesidir. Böylelikle hem etkin ve hızlı yanıt mümkün olmakta, hem de hasta sistemik yan etkilerden korunmaktadır.

Enjeksiyon noktaları, sayısı ve sıklığı, uygulama süresi ve tekniği hastanın durumuna, kullanılan malzemenin içeriğine, beraberinde kullanılan diğer ek tedavi yöntemlerine göre değişkenlik gösterebilir. Enjeksiyon öncesinde uygulama alanına lokal anestezikli kremler uygulanır, oldukça ağrısız ve hasta konforu yüksek bir yöntemdir. Uygulama sonrasında bazen birkaç gün sürebilen hafif kızarıklık, ödem, morluk gibi geçici yan etkiler dışında beklenen bir yan etkisi bulunmamaktadır.

Kullanım Alanları

• Cilt gençleştirme (kırışıklıkların giderilmesi, lifting)
  • Leke (hamilelik lekeleri, yaşlılık lekeleri, güneş lekeleri)
  • Saç dökülmesi
  • Sellülit ve bölgesel vücut yağlanmaları
  • Yüzdeki bölgesel yağlanmalar (gıdı, göz altı ve üst göz kapağı torbalanmaları)
  • Akne (sivilce) izleri ve yara izleri
  • Göz etrafındaki mor halkalar ve renk koyulaşmaları

Ayrıca günümüzde sıkça uygulanan somon DNA enjeksiyonu da, hiyalüronik asit içeren ve “Nem Aşısı ve Gençlik Aşısı” gibi popüler isimlerle anılan yöntemler de özel bazı mezoterapi şekilleridir.