EL YAŞLANMASI VE EL GENÇLEŞTİRME

El yaşlanmasının sebepleri nelerdir?

Tüm vücudun yaşlanmasında birinci sırada yaş ve genetik faktörler geliyor tabii ki. Yüzde olduğu gibi ellerde de yaş ve genetik  faktörlerden sonra ikinci sırada güneş ışığı yani UV yer almaktadır. Bunun yanında sigara ve alkol tüketimi, kötü beslenme, çevresel faktörler, stres ve kimyasal maruziyeti de yaşlanmayı hızlandırmakta son derece önemli.

El yaşlanması neden önemlidir?

Eller vücudun güneşe en çok maruz kalan bölgeleri arasındadır. Son yıllarda insanlarda güneşten korunma belli düzeyde bir bilinci oluştu. Fakat bu güneşten korunma alışkanlığı genellikle yüzü korumaya yönelik, eller çoğunlukla ihmal ediliyor. Cilt gençleştirme amaçlı yapılan kozmetik ve estetik uygulamaların da özellikle yüze odaklanması giderek gençleşmiş ve yenilenmiş yüzler ve yaşlanmış eller arasındaki farkı ve uyumsuzluğu arttırıyor. Yani bu durumda kişinin gerçek yaşını yüzüne bakarak anlayamasak da ellerine bakarak rahatlıkla anlayabiliyoruz. Yani ellerimiz yaşımızı ele veriyor!

El yaşlanmasının belirtileri nelerdir?

Cildin üst tabakasına ait yaşlanma belirtileri deride incelme, renk değişiklikleri, ince kırışıklıklar, lekeler, kuruluk, elastikiyet kaybı gibi bulgulardır. El yaşlanmasında daha önemli olan ise deri altı yağ dokusunun kaybına bağlı olan bulgulardır. Deri altı yağ dokusu azaldıkça damarlar, tendonlar ve kemikler belirginleşmeye başlar ve “kemikli el” adı verilen görüntü ortaya çıkar.

El yaşlanması nasıl tedavi edilir?

Yüzeysel yaşlanma belirtilerinin tedavisi yüzde sıkça kullandığımız yöntemlerle aynıdır. Bu amaçla PRP, mezoterapi, lazerler, IPL, plazma tedavisi, mikroiğneleme yöntemleri, altın iğneli RF, peeling gibi çeşitli yöntemleri tek başına veya kombine olarak kullanabiliriz.

El gençleştirmenin ana tedavi protokolünü deri altındaki hacim kaybını gidermeye yönelik tedaviler oluşturmaktadır. Bu amaçla hyalüronik asitli dolgular veya yarı kalıcı akıllı dolgu veya mineral dolgu olarak tabir edilen çeşitli dolgu malzemeleri kullanmaktayız. Tedavi sonuçları oldukça yüz güldürücü olmaktadır.

El gençleştirme tedavilerinin yan etkileri nelerdir?

Geçici olarak kızarıklık, şişlik, hafif hassasiyet, ağrı, morarma gibi yan etkiler görülebilir. Uygulama sonrası aynı gün buz uygulama, aynı gün ve mümkünse gece boyunca yüksekte tutma, birkaç gün egzersiz, aşırı tuzlu yiyecekler, alkol, aspirin ve NSAID kullanımından kaçınma, 1 hafta süreyle de elle yapılan ağır işlerden kaçınma bu yan etkileri azaltacaktır.